
Razvoj digitalnih kanala otvorio je prostor za nove oblike prevara, a građani imaju važnu ulogu u očuvanju sopstvenih podataka kroz pažljivo i odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju, poručuje Erste Banka.
Fišing (eng.phishing) mejlovi koji izgledaju kao da ih šalje banka, lažne SMS poruke i fišing sajtovi predstavljaju pokušaje da se dođe do poverljivih podataka korisnika. Zbog toga je informaciona bezbednost zajednička odgovornost finansijskih institucija i građana.
„Dok banke ulažu u napredne tehnologije i sisteme zaštite, građani imaju važnu ulogu u očuvanju sopstvenih podataka kroz pažljivo i odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju“, navodi se u saopštenju ove banke uz napomenu da poseban značaj ima kontinuirana edukacija korisnika, jer znanje i informisanost predstavljaju osnovu svake efikasne zaštite.
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti, period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se.
Digitalizacija bankarskog sektora donosi jednostavnost, dostupnost i brzinu, ali i nove izazove u pogledu sigurnosti. Za postizanje trajne zaštite neophodan je zajednički pristup, finansijske institucije treba da obezbede stabilnu i bezbednu infrastrukturu, dok građani treba da razvijaju znanja i navike koje ih štite od rizika.